lördag 27 juli 2013

Oddsen

Förra året samma dag som idag satt jag och väntade på biljetterna till Bruce spelning på Ullevi dagen därpå. 
Biljetterna kom aldrig
Och jag ville åka och se TSOOL i Sala. 
Jag hade en ny fin klänning från Vero. 
Inga vänner som gillade TSOOL, men en fest att gå på och den där snygga svarta hängandes på en galge. 

Tänk om jag åkt och kollat på Ebbot och gänget ändå. 
Istället gick allt bakofram, Tobbe. 

Är det en slump idag att jag ligger och solar och råkar slå på Ebbots sommarprat just idag? 

Dagen jag önskar livet ur. 
Livet jag önskar ur mig själv. 
Tänk om dagen inte funnits. 
Hade det fortfarande varit Whan och jag? 

Jag skyller på biljetterna som aldrig kom
Skyller på att jag gillar Bruce
Skyller på att jag inte åkte till Sala
Skyller på mitt ego som ville ha klänningen 
Skyller på mig 
Igen
Och
Igen 
Igen
Igen
Och
Så jävla många gånger 
Igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar